AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Elin Haglund - 28 juni 2008 16:25

Vi har haft det helt underbart i fjällena!Jag är mer än nöjd!:-)Vi har haft riktigt fint väder dock har det varit riktigt kallt i luften så det var inte möjligt att gå i något linne tyvärr. Mirko har fått sprungit på fjället hela dagarna, vi har väl varit ute runt 6 timmar per dag så det har varit fullt med spring, dra upp rötter, springa med pinnar, bada i bäckar och tro det eller ej men busat i snön för Mirkos del!Högt uppe på fjället så låg det snö kvar på vissa ställlen, helt otroligt!Mirko trodde inte att det var sant!:-)Han sprang å busade för fulla muggar i snön. Under veckan verkade det inte finnas något stopp på duracellkaninen som hade hur MYCKET ENERGI som möjligt tills vi kom tillbaka till stugan då däckade han å sov resten av kvällen.


Tro det eller ej så har jag faktiskt kört markeringsövningar 2 dagar:-) med hjälp av mamma, det går riktigt bra med lösrullen nu, full fart ut å tar rullen å full fart ut för att få leka med bollen. Svårt att låta bli när man har skogen intill knuten. Sen så var jag så sugen en dag när vi bara hade gått en kortare tur på fjället så jag la ett spår som gick direkt från stugan, har inte lagt spår sen förra tävlingen. Det blåste orkanvindar ute den dagen, spåret började först på grusväg för att sedan gå över en gräsmatta för att sen fortsätta in i skogen, hade dock inga apporter med så det blev en boll i slutet......Han gick hur bra som helst!!så roligt att se!


Nu blir det till att vara hemma hos mamma i Söderhamn tills det är dax att åka upp på kennelläger, jag åker upp redan på tors för att hinna träffa å träna lite med Annika eftersom hon tyvärr inte ska vara med som instruktör på lägret i år så himla synd!:-(men jag åker upp å tränar för henne tors å fre innan lägret:-)


Nu lite bilder från vår härliga vecka i fjällena.......

Måste hållla ihop flocken.....Mirkos största problem:-)


Bilden talar för sig själv:-)


Bus med pinne som pågick alla veckan dagar i fjällen....hitta pinne. kasta pinne, springa efter pinne.....:-)



Dra upp rötter från dvärg björkar var det roligaste han visste:-)Mirko massakern.


Min kära mamma & Mirko...



Fika.....


 

Njuter av utsikten... 


 

Jag å Mirko poserar vid vattenfallet.... 


 


 

Kommer ni eller..... 


Njuter av solen å fika vid husväggen....


Bus i snön.....



Så härligt att bara kunns dricka var som helst så fort man blir törstig....fanns alltid någon bäck i närheten, det är det som är det underbara med fjällena....


 


 


 

Kissemissen var oxå med till stugan....här sitter hon å njuter av utsikten.... 


 

Fin i pälsen måste man oxå bli!


En härlig vecka både för mej å Mirko!Det är väl så här en hund alltid ska leva egentligen!


En stor kram till er alla!Vissa av er ser jag snart!Roligt!


















Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards