AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 30 juni 2008

Av Elin Haglund - 30 juni 2008 18:56

Idag blev det lite lydnadsträning efter en lång vila och med all säkerthet behövlig vila för Mr M!:-) Vi tog bilen och åkte upp till brukshundsklubben här i Söderhamn, inte en enda bil stod det på parkeringen så vi hade hela området för oss själva:-)


Gissa om jag hade en laddad hund?!:-).....OM det är bara för ordet, men det känns hur roligt som helst för då vet man ju att han gillar att träna iaf:-)


Vi började att värma upp med linförhet, det gick bra, han var ju som sagt taggad vilket gjorde det svårt för honom att hålla positionen.....han ville gärna hamna lite längre fram än där jag vill ha honom men vi gav inte upp och det gav resultat:-) Sen blev det lite inkallande med ställande.....och vad gjorde Mr M då jo när jag sa stå så pang så smällde han i backen å la sig ner som förra gången:-)för framtiden ser det ju ljust ut eftersom vi inte ens har tränat läggande under gång:-)....ja ja vi gjorde om.....å då blev det riktigt riktigt bra! Sen nöter vi på med rutan, kör bara raka skick till rutan med mitt lilla lock i mitten å det går bra, han står som en klippa....Kristina du kanske kan hjälpa mej med hur vi går vidare med nästa steg vad gäller rutan när vi ses på lägret?:-)för det som du sa att jag skulle göra har jag inte gjort, men jag tror att jag kommer ihåg vad jag skulle göra/vad nästa steg är?:-) Sen blev det lite kryp, men med en överladdad jycke så är det inte det lättaste....men det gick väl.....ska ju åka upp å träna för Annika innan lägret så då ska hon få hjälpa mej med krypet så att jag får till positionen ordentligt.....får väl se hur mycket bakläxa vi får på krypet?:-).....Sen blev det framförgående där jag har bytt kommando till sakta å då går han riktigt bra utan att streta!så jag måste väl säga till om ett avvikande kommando på tävling då va?jag frågar er som som vet?!


Sen avslutade jag passet genom att köra ett inkallande med ställande på fullt avstånd, gick super!Han tappar inte farten, vilket gör att även om han börjar stanna så fort jag säger stå så får han ju en viss bromssträcka med den farten han har:-)...men men....har man en hund med räser fart i så är det svårt:-)Sen avslutade vi med några skick till rutan då jag hade flyttat rutan å det gick bra!


Ja ja då var vi igång med träningen igen, känns roligt!Men det blir nog inte så många fler träningspass innan jag åker upp till Härta....jag kanske hinner med ett till men men det ser jag hur det blir, nu är det semester å då är det en massa andra saker som man hittar på.....


KRAM!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards