AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Elin Haglund - 12 mars 2009 17:40

......till kl.1 idag så har jag hunnit med mycket. Om ni undrar varför jag sov så länge så hade jag självklart jobbat natt igen, i natt ska det jobbas igen.....


Innan jag gick och la mej så började jag å Mr M dagen med en promenad i skogen bort till golfbanan, jag hade med mej hans kära bollar då jag hade planer på att han skulle få springa intervall innan jag skulle krypa ner i sängen. Det har nästan blivit våran lilla ritual när jag har jobbat natt, det märktes att det inte direkt var första gången vi gjorde det...... för när vi kom närmare golfbanan så började Mirko titta på mej som: kasta bollarna!jag vet att du har med dom! Kom igen nu då!:-).......Han fick springa 3 omgångar, första omgången 6x100meter, andra omgången 5x100meter och sista omgången 4x100meter....jag förstår inte hur han kan tycka att det är sååååå himla roligt att springa för en bolls skull?


Sen blev det sängen nästa, skönt! Men kunde dock inte sova speciellt länge men men det är bara att bita ihop i natt. När jag vakande så bar det av till klubben, tänkte att det skulle bli lite lydnadsträning i snön. det gick bra idag! Körde linförhet/fritt följ - utmanade honom lite.....ställde upp sa fot, eftersom det är där jag kan få pip och självklar så fick jag pip:-)så då kunde jag se till att det inte blev pip igen och det blev det inte heller! Sen blev det lite "falla in vid sidan" alltså lite längre sträckor med fot. Det är en jävla svår balansgång, eftersom jag skulle behöva lägga krut på att han inte  ska hamna för långt fram i postion samtidigt som det känns som att jag inte vill gå in och peta i detlajer så himla mycket just nu eftersom det kommer att vara fokus på att få till pipet ett tag framåt........går jag in och petar i detaljer så kommer pipet att bli ännu värre så jag kanske helt enkelt för köpa vissa saker just nu och gå tillbaka till detaljer sen?........


...............sen blev det lite uthållighetsträning. Ska börja lägga in lite sådana block lite då och då så att han får träna upp sig på att det kan ta tid innan belöningen kommer och det gick riktigt bra idag. jag hittade på lite egna moment och körde på ett tag.....låtsade att momentet var slut, berömde honom med rösten men släppte inte upp honom....körde sedan vidare.....det är lika bra att vara konsekvent med att inte släppa upp honom mellan momenten på träningen eftersom jag kommer att köra så på tävling då jag tror att det passar honom bäst! 


.......Sen hanns det med lite framåtsändande, där har han verkligen gjort framsteg. Idag hade jag ingen musmatta heller, han saktade ner av sig själv och fortsatte att gå sakta!:-)Tjoho! Men ska lägga tillbaka musmattan ett tag igen och kanske dela upp momentet igen för att inte tappa farten fram eller det riktiga saktagåendet.....Det tåls att fundera på att jag ska nog inte kalla in honom många gånger alls. Jag har kallat in honom sammanlagt 2gånger och märkte redan då att han började gå och vänta på att jag skulle kalla in.


Sen blev det lite ligg med fokus på armbågarna, bara att nöta på. Någon "frysövning" hanns det med oxå. När vi kom hem så blev det lite krypträning inomhus med fokus på tekniken med bakbenen, gick riktigt bra.


Efter det så blev det en springtur i skogen, det var lite lite halt men annars helt perfekt att springa trots snön eftersom så många hade gått där så det var bra en bra upptrampad stig:-)


Ja allt detta har vi hunnit med idag, så nu kan jag känna mej nöjd med mej själv:-)......

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards