AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Elin Haglund - 2 mars 2009 16:19

jag kan inte mer än säga WOW vilken känsla! Jag var och tränade skydd för Remy i Lördags kväll innan jag skulle iväg till jobbet. Mr M gick så J-VLAAA BRA!! Bra fokus,koncentration och bara något enstaka pip:-)  Han har nog aldrig gått så här bra någonsin på skyddet. Remy sa att han såg en väldig skillnad idag på Mirko och även på mej. Jag känner själv att jag har börjat hitta tillbaka till den självsäkra, bestämda Elin igen och inte den veliga, osäkra Elin som har funnits ett tag nu. Jag kan inte annat än att tacka Frida för detta:-)


Vi diskuterade lite angående Mirkos bevakning.....har han i liggande bevakning nu, men vi funderade på om jag skulle byta till sittande på honom. Så jag satte honom i bevakning och lämnade honom, han fick gå i bett, körde släppande.....för att se vad han gjorde vid efterbevakningen? han backade ut sketa snyggt helt själv, sen intog han liggande position. Vi diskuterade vidare och jag bestämde att när jag ska placera honom i bevakning så sätter jag honom, för då är att lugnare, han blir så taggad när jag lägger ner honom och börjat att skälla och jag har bestämt att jag vill ha honom i tyst bevakning tills han fått gå i första bettet. Remy tyckte inte att vi skulle krångla med honom utan ha honom i liggande bevakning men att när jag ska placera honom i bevakning så placerar jag honom sittandens. detta funkade ju super så vi kör på det!:-)


Vi jobbade med släppanden, inga problem, han släpper super fint. Placerade honom i bevakning och jag lämnade honom och ställde mej en bit bort, detta är lite svårare eftersom han vill ha kol på mej, men Remy trodde inte att det skulle bli något problem alls i framtiden. Utbackningar, jag trodde inte att detta satt men när Remy lät honom tänka själv så backade han ut till ett fint avstånd:-) När jag ska hämta Mirko och ställer mej bredvid honom, det är oxå en del som vi ska jobba mer på, för när jag närmar mej så vill han gärna komma närmare figgen. Han slutar att skälla fint och sätter sig i position på mitt fot-kommando så det funkar bra.


jag känner mej super nöjd och inspirerad!:-) Nu är det positiv tongångar ni får läsa i bloggen, för mej känns det underbart roligt igen!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards