AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Elin Haglund - 10 mars 2009 14:55

.....när jag vaknade imorse så snöade det för fulla muggar. Gud är det inte dax för vår nu eller kanske till och med sommar:-)  Jag skulle ju iväg till Frida idag för en privatlektion, jag känner at jag behöver en spark där bak om jag någonsin ska få till Mr M´s pip. Jag känner att jag inte grejar det själv.Jag & Linn tänkte ju passa på och åka dit tillsammans men denna gång gick det inte att få ihop, men nästa gång så hoppas jag på bättre väder och trevligt sällskap med på den lilla road trippen:-)


I och med att jag skulle vara hos Frida klockan 10 så insåg jag att jag skulle få lov att åka under rusningstrafiken!suck! Jag förstår inte folk som sitter i den trafien VARJE dag! ja ja det var ju bara att räkna till 10 några gånger:-) det tog mej 50 min och ta mej ut ur stan. När jag svängde av E4 mot E18 så var det knappt någon trafik men då var det en massa snö på vägen, den var inte direkt plogad:-) Klockan var 5 i 10 när jag var framme! jag som trodde att jag hade tagit till gott med tid för att hinna rasta och värma upp, men icke sa nicke. Ni måste ju tro at jag kör som en snigel när det tog mej 2 timmar!men jag kan lugna er med att det tog 1 timme 10min från dörr till dörr hem så det var den där jävla rusningstrafiken!


Jag kände verkligen att vi hade gjort framsteg innan vi satte igång och tränade, men de framstegen var som bortblåsta när vi satte igång. Passet började skit bra, men efter första belöningen var det kört. Då var pip larsson igång igen, fast det är ju det jag behöver hjälp med så samtidigt var det ju bra:-) Men sen gick passet riktigt bra!



Summa sumarum: ställa mycket högre krav!!!, när han väl gör rätt - stärk honom med röstbelöning så att han vet att han gör rätt och känner sig säker igen, sen riktigt mycket kamp eller kasta boll som belöning - han måste lära sig balansera, det är inte han som ska bestämma när han ska ha belöningen eller inte!, bestämma mej hur jag ska göra/hur det ska se ut och håll fast vid det - vela inte!, träna uthållighet men då "hitta" på lite egna moment så att man inte tummar allt för mycket på momenten som man ska tävla med.


Det vi tittade på idag var självklart pipet men för att få fram det så fick vi ju lov att träna lite moment.....började med fritt följ, kändes riktigt bra. Han brukar ju kunna pipa när jag säger fot så vi utmande honom genom att säga fot och då kom pip och han gick upp i stress/aktivitetsnivå - såg till att han kom ner i aktivitetsnivå se fot igen då var han tyst:-) vi utmande honom massor. Sen blev det apportering - ville se vad jag skulle göra med hans startpip/startskall. Kastade apporten - skickade iväg honom, han pep. Gjorde som vi har kommit fram till att jag ska göra vid pip, gjorde det en gång sedan skickade jag honom 2 gånger till och han var knäpptyst och fokuserad!Tjoho!:-)


Sen blev det även lite kryp - det känns bättre än förut så det är bara att nöta på. Där var han tyst iaf. Kollade även lite på ligg med fokus på hans armbågar. Jag har nött detta i 2 veckor nästan och han gör rätt men inte till 100%, ibland så är den högra armbågen uppe igen men det ser mycket mycket bättre ut en innan.Han måste få en chans att lära sig att ligg innebär att båda armbågarna ska vara i marken annars är det svårt att ställa det kravet på krypet. Kollade av framåtsändandet - ingen musmatta, första gången var det full fart jag såg att han inte skulle sakta av så det blev ett stå sen ett sakta. Sen blev det en gång till och det gjorde han super fint, han saktade av av sig själv dock lite innan gruppen. Sen gjorde han en gång där han saktade av för tidigt och jag visste inte riktigt hur jag skulle göra så då vände han tillbaka till mej och då sa Frida att jag ska se till att han aldrig får vända tillbaka mot mej utan ist mata på honom framåt, för annars kan det vara lätt för honom att göra det på tävling och då blir det 0. Sen blev det en gång till och då saktade han av super fint av sig själv!


Det var ett givande pass!:-)


Jag har även hittat ett litet hus som jag är intresserad av att hyra, ska åka och titta på det på fredag så får se hur det verkar? det är iaf. 3000kvm tomt:-)och en friggebod på 25 kvm som ingår, perfekt om man skulle få besök. Men jag ska inte hoppas för mycket, måste först se hur den ser ut och se vart den ligger exakt först.

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards