AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Kycklinghjärtan, nybakat bröd, sökträning...

Av Elin Haglund - 26 november 2008 18:23

Idag var var det min & Mirkos första träning på 4 dagar:-)jag har varken haft tid eller lust att träna, det har varit mycket snö ute så jag har inte känr för att träna men det har blivit desto fler lång promenader, skönt!Å imorgon ska jag verkligen försöka få till en springtur imorgon, får väl se om jag lyckas med det?:-) Sökträningen idag gick bra!


Nu håller jag på att baka matbröd, ett recept som jag fick från Linn å det brödet var så jäkla gott...mumma ska det bli att fika lite nybakat bröd å en kopp the när brödet är klart:-)


Sen fick jag tips av Helen om kycklighjärtan som godis till Mr M så idag hittade jag det när jag var å handlade så nu har jag kokat dom så ska vi se om Mr M godkänner dom?den kräsna lilla jycken men ju äckligare saker desto godare tycker Mirko:-) Sen införskaffade jag även märgben idag.


Idag fick jag tips från en i sökgruppen som har haft schäfer i många många år....hon sa att det kan bero på att han har inflamerade analsäckar att han kliar sig uppe på korset. Först tänkte jag att jag skulle försöka tömma dom själv men kom på andra tankar:-) Anledningen till att jag började fundera på om det kunde vara det var för att hot spoten dök upp sådan konstig tid på året och även eftersom det fortfarande verkade klia fast jag hade rakat honom å det gjorde han inte förra gången han fick den.....så idag blev det en tur till veterinären......ja ja jag är ju ingen person som brukar åka till veterinären i onödan men kände att det kunde vara bra att kolla upp analsäckarna. Dom var inte speciellt svullna men lite å det kom ut lite äcklig brun gegga....sen passade dom på att raka lite yttligare å sen fick jag en korison salva som jag skulle smörja på....så nu ser Mr M VERKLIGEN ut som en gatuhund;-)....ja ja det är bara hår men ändå!


Kycklinghjärtana hann bli klara medan jag skrev detta inlägg å Mirko ÄLSKADE dom!:-) Jag köpte även märgben när jag handlade idag å gissa om han åt när jag la fram det??nej! vilken hund gillar inte märgben?förr åt han det å älskade det men men han kanske har kommit på andra tankar eller så är han bara mätt?:-)hihi


Nu ska jag fika nybakat bröd:-)gott! 

 
 
Ingen bild

Josefin

26 november 2008 19:26

Kycklinghjärta lät intressant... Innan Cpeja skulle tacka nej till märgben då skulle hon nog vara mycket allvarligt sjuk! :)

 
Ingen bild

Elin

26 november 2008 19:53

Josefine: Ja men du vet ju kräsna Mr M! Ja kycklinghjärtan är ett hett tips, snålt på fett är det oxå!

 
Ingen bild

Nettan

26 november 2008 20:17

Åt han inte???? du tror inte han är lite bortskämd??? skämt åsido, men konstigt är det att han inte tog märgbenet, men det är klart att han gillade väl kycklinghjärtan bättre!!!och nu fick han ju det godaste först.
Skönt iaf att det gick bra hos vet!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards