AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Skrattar inombords....:-)

Av Elin Haglund - 10 november 2008 10:00

ja det gör jag och framför allt vid speciellt vissa tillfällen! Jag bara måste berätta för jag tänker på det varje gång det händer. När jag precis hade flyttat hit så drillade jag ju Mirko i hundmöten för fulla muggar, jag var rätt så hård på honom när vi mötte hundar(korrigerade honom i kopplet eller nöp till honom lite lätt i ljumsken). Jag tror att jag har berättat om den här gången i min blogg tidigare men för er som inte har läst det så berättar jag lite kort vad som hände.....


Jag var å tränade hundmöten i Centrum här i Sköndal och som sagt jag gjorde som jag skrev ovan och han yppade inte ett skall:-) Självklart satt det då en gubbe på en bänk men en liten liten liten hund som kanske väger 1,5kg:-) och till råga på allt vart tror ni att han har denna hund????Jo i sitt KNÄ! Då har denna gubbe mage att säga något i stil med(jag kommer inte riktigt ihåg ordagrant)....vad använder du för hårda metoder????usch så där kan man inte behandla en hund!(som sagt något i stil med detta).....jag fortsätter bara att gå och tänkte att jag bryr mej inte om vad han sa men självklart kan jag inte hålla tyst, jag är väldigt dålig på det:-) så jag vänder tillbaka och säger något i stil med: du kanske skulle ta min 40kg schäfer(ja ja jag överdrev lite:-)) och så kan jag ta din lilla sprätt till hund så ska vi se hur det går?? sen så gick jag iväg.......Jag förstår att han inte tar tag i sitt problem eftersom han kan hålla sin lilla hund med lill fingret när hunden står rakt ut i kopplet och skäller, vilket INTE riktigt fungerar med en stor schäfer:-)


Det som är hela poängen men att jag skrattar inombords ibland är att hans lilla sprätt till hund skäller som fan!och vad gör han?.....jo lyftet upp hunden i knät! Jag passerar denna gubbe med sin lilla skällande sprätt till hund flera gånger i veckan och ibland när jag ser honom så kan jag ibland byta riktning för att passera honom:-)mjohahah......och Mirko säger inte ett ord!medans hans lilla hund skäller som en tok!Oj vad jag då skrattar inombords och tänker ja ja mina "metoder" kanske inte var så dåliga som han ville påstå för vem är det som har fått bukt med problemet????hihihi....så j-vla skönt!segerkänsla!:-)Jag bara njuter och ler inombords medans jag berömmer Mirko super mycket!hihihi:-)......

 
 
Ingen bild

nettan

10 november 2008 21:46

Men Elin! det vet du väl! att "småhundsfolket" lyfter alltid upp sina hundar, då är ju problemmet löst, eller?????
vi mötte idag 3!! små!! hundar(ca 1 kg styck!) de skällde, morrade och var verkligen Tarzan!!! vet dessa hundar vad de gör????
kram

 
Ingen bild

Elin

10 november 2008 22:16

Nej som sagt varken hundarnas ägare eller hundar vet nog vad dom gör:-)hihi....inget illa menat till alla ni där ute som äger små hundar som det är pli på!Men skulle Mirko skälla som dom små liven gör så skulle det bli skit snack för att jag inte har koll på min schäfer, men sånt sägs ju inte till ägarna med dom små hundarna:-)/kram

 
Johanna

Johanna

12 november 2008 14:49

Jag tror att det är konstigt folk där du bor... haha.. kommer du ihåg när vi var och hälsade på dig, när vi gick en promenad genom centrum? Den där tanten eller gubben som sa "stackars hund" om Maczon när jag sa åt honom att han inte skulle skälla på en hund...korrigerade väl också på ett grymt sätt kan jag tro... :) typ petade på honom eller nåt... :) Ha det bra! Kram

http://www.akjasmaczon.bloggagratis.se

 
Angelica

Angelica

13 november 2008 10:39

Hello! Fnissar lite åt din händelse med gubben... konstigt att det alltid är dom med olydiga/ bångstyriga hundar som ska kommentera ens metoder! ;-)
Ha det gott
Kram
//Angelica

http://www.blogtown.se/blog.php?id=angelica_rosen

 
Anders & Jo-Jo

Anders & Jo-Jo

14 november 2008 08:55

Skadeglädjen ÄR den enda sanna glädjen... Jag känner igen mig en del, även om inte exakt i den här situtationen. Kan inte heller hålla käften, oftast gentemot äldre, märkvärdiga surgubbar eller surtanter som bara måste yppa sig när de helst bör hålla igen.. Så, när tänker du bjuda upp mig och Jo-Jo på träning då? Vi saknar seriösa träningskamrater här nere...;)

http://andersdahl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards