AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Förledningsspår.....

Av Elin Haglund - 22 augusti 2008 09:14

Idag bar det av ut i skogen med Linn & Loke. Jag gick ut mitt eget spår idag och efter att spåret hade legat att 10 min så gick Linn och korsade mitt spår på 2 ställen. Det löst han jätte fint! När han kom till dessa 2 ställena så såg man att han funderade lite men sen tog han upp mitt spår igen och spårade vidare. Sen så gick spåret ut på äng från skogen och direkt när spåret kom ut på ängen så hade jag lagt en 90 graders vinkel, lite klurigt men han fångade upp spåret fint efter ett litet slag. Sen så gick spåret på äng ett tag för att sedan vinkla en 90 graders vinkel in i skogen, där blev det även ett litet slag men han tog upp det fint igen och spårade fint till slutapporten! Man vet ju inte hur det påverkar spåret men medan vi väntade på att spåret låg så började det att spöregna, men det verkade inte Mirko bli speciellt påverkad av. Han hade jätte fin motivation! I vinter när det inte är några tävlingar så ska jag fokusera på nogrannhet i spåret och börja hålla emot lite i linan(som jag än inte har kunnat göra då han börjar lura mej) men det ska jag ta tag i, i vinter!


Sen så gick jag å Linn en promenad med hundarna.....Mirko fick vara lös med Loke idag å han var så försiktig och hade ett enormt tålamod! Han sa till han lite på slutet, men han markerade bara men öppna käkar över hans hals och morrade lite. En duktig, tålamodig och försiktig hundfarbror!:-)



 


 







 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards