AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2008

Snäll hundfarbror.....

Av Elin Haglund - 20 augusti 2008 20:11

Mirko är en riktigt snäll hundfarbror:-) Han är så snäll med små valpar, nästan för snäll! Idag träffade vi Loke igen och han blev jätte glad av att se Mirko så han var överallllt i ansiktet på Mirko men Mirko bara stod still! Jag sa det att det är lika bra att han säger till på skarpen på en gång till Loke men icke sa nicke det gjorde han inte:-)men men det kommer väl!Men Mirko är schyst med sina tillsägnelser när det gäller valpar, han brukar morra å ta dom runt halsen tills dom lägger sig ner sen så släpper han så han brukar sköta det bra:-)


Idag körde vi sök på fm å vad det var roligt att se Mirko jobba! Idag körde vi utan någon som helst hjälp eller vad man ska kalla det:-)Jag började med en nosöppnare för att få honom uppmärksammad på vad vi ska göra.....den tog han fint! Sen skickade jag honom och han sprang spikrakt ut på alla skick och tog lösrullen snabbt som attan(berättade figgarna efteråt).....det sista skicket blev en hittaövning, då stod alla och gömde sig ute i skogen och gissa om han blev förvånad när han hittade allihopa!Ett riktigt roligt sökpass!Och riktigt roligt att se att han har förstått vad han ska göra och att han tycker att det är så skoj!Och att han har sådan bra fart både ut i skogen och in tillbaka till stigen och ännu roligare att se att skicken har blivit så raka!:-)En nöjd matte!


På kvällningen blev det ett lydnadspass på klubben.....blev fjärr sitt/stå & ligg/stå, inkallande med ställande, fritt följ, kryp och hopp över hinder med fokus på sättadena på uthoppet och lite fritt följ med fokus på bakdelskontroll. Ett suveränt roligt lydnadspass! Åter en nöjd matte när vi begav oss hemåt!


I natt är det jobb som gäller, får väl se hur trött jag blir eftersom jag inte har ställt om mej inför nattens pass eftersom jag bara gör en singel natt....


Kram på er alla!

 
 
Anders

Anders

21 augusti 2008 16:37

Musöppnare har jag hört talas om... men inte nosöppnare..;)

http://www.andersdahl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elin

21 augusti 2008 18:31

Ja du är inte den första som drar den parallellen!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards