AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 26 december 2007

Av Elin Haglund - 26 december 2007 13:39

Utan hund kom jag hem igen i måndags då det var dax att jobba på julafton och juldagen. Det var från början tänkt att jag skulle åka hem till mina föräldrar igen imorse eftersom Mirko fick stanna där i och med att jag skulle jobba över jul. Men jag bestämde mej för att stanna kvar i Stockholm eftersom det kändes lite långt att köra 25 mil dit å 25 mil hem bara för att stanna där 1,5 dag i princip. Jag tänkte att det kunde vara skönt att vara utan hund i 2 dagar så att jag hann fixa å dona lite.....som att springa på stan å shoppa lite:-)Men nu har jag gjort det å sitter här hemma i min ensamhet!Gud vad ensamt det känns när Mirko inte är hemma!:-(Jag kommer nog för all framtid att ha hund som det känns nu:-)


För övrigt så har det vart en trevlig jul hemma hos mamma å pappa. Mirko skrapade ihop några roliga leksaker å några ben så han var nöjd!Sen skrapade jag in pengar i julklapp som jag nu har varit å shoppat lite för:-)Mirko ska även han få lite saker för mattes julklappspengar......det ska bli en ny säng till Mirko å en till matskål.....Det har inte varit någon idé att köpa en ny säng till Mirko eftersom han så gärna har velat käka på sin säng å sen när jag flyttade ifrån Walle så fick han behålla den dubbla matbaren å jag tog den enkla till Mirko så nu ska Mirko få en till matbar så att han kan ha en till vatten å en till mat:-) Jag tänkte att jag skulle köpa det idag men då hade inte djuraffärerna öppet så jag ska åka iväg å handla det imorgon.


Till mej själv köpte jag ett par nya löparskor, ett vindställ att springa i(så nu kommer jag vara hur snygg som helst när jag sticker ut å springer!), en fleecetröja, smink, underkläder ja å lite mer saker......Så nu är jag nöjd å glad efter att ha fått shoppat lite:-)


Mirko har som sagt fått lite väl behövd vila nu.....tror att han har vilat i över en vecka snart så jag tror att han håller med mej om att det ska bli roligt att träna lite när han kommer hem på fredag igen:-)Jag längtar!


Ja vad ska jag göra idag då?hmmm.....vet inte hur jag ska få tiden att gå men det blir nog lite tv, dator å kanske att man ska gå å hyra en film?


Bild 1. Mirko å Syrran myser på golvet. Dock lite mörk bild.

Bild 2. Pappa, mamma å Mirko. Han smög sig fram till bordet för att få lite uppmärksamhet:-)


God fortsättning på er alla!


Uppdatering........kl. 22.09

jag pratade med Kristina idag å fick ny inspiration!Tack Kristina! Jag fick tips och hjälp via telefonen hur jag ska gå vidare med mitt framåtsändande och hur jag ska få till mitt skall:-)


Efter att jag pratat med Kristina så satt jag mej för att kolla upp tävlingar till våren. Sen satt jag mej och gjorde ett träningsschema för vilka moment som vi måste lära in som är helt nya på brukslydnaden och lydnaden, enda upp till elit. Samt vilka moment som vi har börjat med men som inte är helt klara och måste finslipas. Jag insåg till min stora förtjusning att det BARA var 2 moment som vi inte alls har börjat med enda upp till elit på brukslydnaden så det känns bra, men det är lite att finslipa på, på de övriga momenten:-)....hahaha


Sen på lydnaden så har vi lite fler moment att lära in:-)Upp till och med LKL2 klarar vi oss med bara lite finslipning men efter LKL2 så är det MÅNGA moment som behöver läras in, men med lite struktur och planering så ska det nog lösa sig:-)....hihihih


Sussa sött!zzzzzzz......zzzzzz......zzzzz......Jag ska kolla lite på djurpolisen på animal planet innan jag ska krypa ner i sängen......

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards