AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 17 december 2007

Av Elin Haglund - 17 december 2007 19:40

Ja idag kan jag säga att jag var mycket piggare än när jag kom hem från jobbet efter mitt första dagpass:-)....så jag har väl klimaktiserat mej till att jobba dag nu:-)men det var lika tungt att komma upp i morse, hade gärna velat ligga kvar under det varma å sköna täcket:-)


När jag kom hem från jobbet så fick jag sällskap av Elisabeth å Sacco på en skön promenad på elljusspåret 6,2 km så det var skönt efteråt. Påvägen hem stannade jag till i Farsta Centrum för att än en gång lämna in min mobil som inte alls var lagad när jag fick tillbaka den i fredags!suck!....grrr.....Det första som hände när jag pratade med mamma efter att jag hämtat mobilen var att jag inte hörde henne, vilket innebär att mobilen inte alls var lagad.....fy vad förbannad jag blev!


Sen påväg hem från Farsta så stannade jag å la ett asfaltsspår åt Mirko på skolgården igen......jag la ett lite längre spår idag.....det kom även denna gång 2 personer som korsade spåret men det brydde han sig inte om:-).....Han gick som en klocka även idag:-)fast lite slarvigare var han, han hade lite bråttom å det kan bero på att jag inte la en massa apporter idag utan det fick räcka med en slutapport, han gick i spårkärnan nästan hela tiden på något ställe var han ute å cyklade men jag är suprt nöjd med honom!:-)Nästa gång kanske spåret ska få ligga lite längre?jag har ju kört direkt påsläpp de 3 gånger som jag har kört asfaltsspår.....jag får fundera på hur jag ska göra?kanske köra direktpåsläpp nästa gång oxå?Hur tycker ni andra att vi ska göra???


Igår blev det lite träning inomhus ändå:-)kunde inte låta bli!:-)Men det blev bara "plats" å det har verkligen gjort framsteg, när jag nu säger plats så lägger han ner huvudet å sen kan jag även lämna honom å han klarar att ligga kvar med huvudet i marken:-)Så nu kan jag ställa krav på att han SKA ligga nere med huvudet:-) Sen blev det lite bakdelsövningar å träning på position med ögonkontakt under fritt följ. Vi bor inte speciellt stort men bara man har fantasi så ryms man med att kunna göra det mesta inomhus, även hemma i våran lilla lägenhet:-)


Det kommer som sagt inte att bli så mycket träning för vår del tills efter jul men känner jag att jag har lite tid över så kommer det säkert att bli lite till träning inomhus men mer än så kommer det nog inte att bli. Bra med lite vila för oss båda å sen är det så kallt här nere....brrrrr.....även fast det bara är 3-5 minus grader så känns det som -15 grader.....brrrr.....så då är det ändå inte så skoj att träna utomhus!Kräsna Elin är framme igen:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards