AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 2 december 2007

Av Elin Haglund - 2 december 2007 15:54

I helgen har jag å mirko inte gjort många knop:-)......skönt faktiskt!Man måste ju ta det lugnt vissa dagar för att orka resterande dagar. Det har mest blivit sköna promenader och slappande framför tv:n:-) eftersom matte har jobbat så har jag inte haft någon speciell lust eller ork att träna något men veckan som var har vi hunnit med bra med träning så jag känner mej nöjd:-)


Idag har jag julpyntat lite med betoning på liiiiiiiite:-)jag har satt upp en julstjärna i vardagsrumsfönstret det blev inte så mycket mer än så eller jag ska till att sätta upp en stjärna i sovrummet oxå sen får det räcka.......jag har en sån liten lägenhet så det finns inte så mycket plats till att julpynta på å sen så ska jag ju åka hem till mor å far i Söderhamn till jul så då känns det inte så nödvändigt att pynta så mycket:-) Sen så jobbar jag på julafton å juldagen i år så det bär av hem till mor å far dagarna innan jul då jag är ledig.


Jag var in på blocket och kollade lite igår om jag skulle hitta någon dagmatte till Mirko som verkade bra och då såg jag en annons om en schäfertik som behövde dagmatte. jag hörde då av mej till henne för att höra om vi kunde hjälpas åt med hundarna så behöver det inte kosta några pengar oxå slipper Mirko vara själv när jag jobbar. Hittils så har Linn hjälpt mej med att ta ut Mirko men då får han ju vara själv å det skulle så klart vara skönare om Mirko slapp vara själv när jag jobbar sen om han blir själv en eller två dagar i veckan är ju inte hela världen. jag pratade med henne å då visade det sig att hon oxå kom från Söderhamn å att jag visste vem hon var:-)Den här tjejen kände även Jennie som jag brukar träna med.....så världen är bra liten:-) Det känns ju aldrig bra att lämna bort hunden till en främmande människa men det är det ju inte i det här fallet så det känns skönt. Vi träffades en sväng idag så att hundarna fick busa å så att vi fick se om de gick bra ihop å det gjorde dom:-) På Tisdag ska jag testa att ha Svea å se om det fungerar men det är jag nästan säker på att det gör, det gäller bara att sätta upp regler på engång här hemma så att de inte busar å lever om inomhus för det fungerar ju inte.....utan lugnt ska det vara inne å busa får de göra utomhus:-)


På Tisdag ska jag å Mirko ta en privatlektion för en tjej som är uppe i SM i lydnad. Det ska bli roligt!Alla behöver vi någon som kan ge tips å idéer så att man blir bättre å så att man får till 10:or på alla moment:-)hihihi....Nej men vi ska göra det för att jag tror att det är bra att träna för någon utomstående emellanåt för att kunna bli bättre å nå bättre resultat på momenten. Det är alltid spännande att se om man trivs med personen man ska träna för, får väl se hur det är på tisdag å efter det avgöra om vi ska fortsätta att träna för henne emellanåt?


Ikväll är jag bjuden till Linn på adventsfika.....så mysigt å gott ska det bli!

Ja imorgon så har vi avslutningsceremoni med lunch eftersom vi är klara nu:-)å som sagt på onsdag börjar jag att jobba på riktigt å med betydligt högre lön än vad jag har nu:-)det är nästan det som är det bästa!!:-)hihi...


Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards