AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 5 december 2007

Av Elin Haglund - 5 december 2007 10:03

Ja efter gårdagens lektion har det blivit mycket träning:-)fast korta träningspass men vid många tillfällen å mycket inomus men även utomhus på morgonens promenad. Jag har lätt att bli en träningsnarkoman när jag vet vad jag å Mirko behöver träna på:-)Då kan jag nästan träna 24 timmar om dygnet:-) närå inte riktigt så men när jag vet att vi har saker att jobba på så vill jag få till det så att det blir klockrent och så att det sitter:-) Därför känner jag att det verkligen kan vara värt det att träna 2 gånger i månaden för Monika för då har man saker som man måste se till att de blir bra innan nästa lektion å det kan jag behöva....ett mål nu när det är långt fram tills det är tävlingsdax.......


Jag ringde till Monika igår kväll å bokade in en ny lektion om 2 veckor så nu jäklar ska vi få till det som vi gick igenom på denna lektionen tills det är dax för nästa lektion:-)


Kontakt, kontakt å åter kontakt kommer det att bli mycket träning av eftersom jag har släppt lite på den, fy på mej!:-)Sen som sagt mycket övningar så att han lär sig att jobba med bakdelen. Apporteringen känns jätte roligt att jobba med nu när ma har fått lite av en lösning på våra problem. Sen platsliggningen "plats" kommandot ska sitta tilla nästa lektion så att när jag säger "plats" å står bredvid honom så ska huvudet åka ner i marken. Å sen ska han inte röra en fena när jag har sagt åt honom å sitta förrän ett BRA kommer. Sen så ska vi jobba jobba på att han inte får göra något om han gnäller utan då får han lägga sig tills han är lugn. Sen har jag insett att jag har ställt alldeles för lite krav på Mirko så det blir det ändring från å med nu:-) Jag har insett att jag å Mirko är väl ingen match making direkt eftersom han är så pass speedad å det är ju jag oxå:-)Mirko skulle behöva en betydligt lugnare förare än vad jag är men vi ska nog få ordning på oss båda någon gång?:-)hihih


Ja som ni ser så har vi lite att jobba på eller lite....rättare sagt mycket men satsar man på tior så ska det vara perfekt sen som sagt så är ju detta min första hund som verkligen vill satsa med så man har mycket kvar att lära!:-)Men det är ju det somär hela tjusningen att man aldri blir fullärd när man håller på med hundar utan att man lär sig något nytt vaarje dag:-)


Ha en skön dag allihopa!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards