AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Sökträning....

Av Elin Haglund - 16 april 2009 12:31

har det blivit idag. Jäklar vad bra han gick! !!:-)Idag låg fokuset på tomslag, han måste ju klara bra många tomslag för att vi ska kunna tävla. Så idag fick han först 4 tomslag, det allra första skicket blev det stiltje i huvudet på honom så där fick jag skicka om honom igen, sen blev det 1 figge, sen blev det 4 tomslag igen, 1 figge, 2 tomslag och avslutade med 1 figge. Rutan idag var klurig på ena sidan där det var typ ett stup eller kanske inte direkt stup med det sluttade rejält neråt!och den andra sidan var rätt så platt. Han gick ut väldigt fint på tomskicken. Han gjorde framslag på nästan alla skick!:-)


Jag är sugen att hitta någon rolig ny ruta, ska nog bege mej ut och leta någon ny och isådana fall ta kontakt med markägaren och se om vi får vara där. Men det är mycket svårare att hitta bra skog här i Stockholm för mej än vad det skulle vara hemmavid men jag kan ju försöka iaf. Nästa gång blir det ssbk, gången där på blir det nog Nacka, där jag aldrig har kört och sen gången efter det blir det vid Vidja, oxå en ny ruta för mej! så jag har några roliga rutor framför mej:-) Finns det någon där ute som har tips på några bra sökrutor så mottages tips GÄRNA!!:-)


Igår träffade jag Helen, Åza och Christine på klubben. Innan jag träffade dom så var jag och Linda och la ett varsitt spår. Mirko gick hyfsat men kändes lite omotiverad emellanåt så han gick inte klockrent men men så kan det vara ibland. Mr M har iaf gjort framsteg vad gäller tmepot, han springer inte bara på och sen visar han väldigt tydligt vart spårt går och vindar inte alls inte spåret på samma sätt längre så nu när jag tagit tag i det så har vi gjrot framsteg:-) Sen blev det som sagt lydnadsträning på klubben.


Jag fick hjälp med att ha en grupp i framåtsändandet, det gick super idag! men det känns som det är en verklig balansgång när det gäller framåtsändandet. När jag har börjat köra övergångar och nöta hela momentet så är det så lätt att han börjar sakta av för tidigt innan gruppen så förra lydnadspasset fick jag backa och bara köra fram till gruppen igen för jag vill inte släppa igenom att han saktar ner till trav innan gruppen för att sedan går ner i skritt utan jag vill ha skritt från galoppen och inget mellanting. Sen fick jag hjälp med stegen, den måste jag lägga krut på! Nu har han ju inte fått gjort den på hela vintern så nu har han inte koll på benen igen. Sen fick jag kommendering på fritt följ, alltid bra att få det för oss. Passar på att alltid få någon kommendering när jag tränar med några. Inte ett enda pip under hela träningspasset!! Tjoho!! Kan jag bli mer än glad!:-) Körde tungapporteringen med kommendering, jag har har bara kört tungapporten ett fåtal gånger men han gör det super!:-)


Sen fick han hoppa in i bilen och sen fick han komma ut och göra ett inkallande med ställande, lite kryp det gick bra! Krutet ligger som sagt nu på att länka ihop moment för att få uthållighet. Sen ligger fokuset på krypet (fick bra tips om krypet från Christine igår) och fria följet där jag har släppt igenom tränging för att fokusera på pipet men nu måste jag jobba tillbaka postionen. Vi kämpar på men jag är väldigt postiv till att jag ska kunna tävla i framtiden, vilket jag inte trodde förut. Men nu ska jag inte stressa för att tävla, jag kommer att tävla så småningom men det får ta den tid det tar. Det ska fungera på träning först!


Idag bär det av hem till mamma i Söderhamn, ska bli mysigt!

 
 
Ingen bild

Janne å Arne

16 april 2009 15:24

Botkyrka, kolla deras hemsida och tag kontakt med någon där. Du kanske får hänga med i någon av deras grupper. De har riktigt roliga rutor.

 
Annika

Annika

17 april 2009 08:55

Hej Elin!
Roligt att läsa att träningen går så bra. Självfallet kommer ni att ha framgång även på tävling - när du väljer att starta. Ingen tvekan om det! Ha det gott så ses och hörs vi.
kram

http://www.ljungsten.com

 
Ingen bild

Elin

17 april 2009 09:23

Janne: Ja jag vet att Botkyrka har bra banor, det kanske får bli ett besök på dom benorna. Syns bara att jag bor på helt andra sidan stan men det kan ju vra värt att åka dit!

Annika: Ja positivismen flödar nu:-)hihi...det är bara att njuta så länge det varar innan vi åker ner i botten igen, närå....men jag tror att träningen fungerar så, att för att få framgång/framsteg i träningen så måste man ha bakslag. Men nu är det jäkligt skönt att vi får lite framsteg efter ALLA våra bakslag:-) Hoppas att det är bra mer er och alla hundar.

 
Ingen bild

Linn

17 april 2009 13:06

Men Elin...Botkyrka ligger inte på andra sidan stan :P

Nu har jag fått massa mail och tips ang. söket. Vet inte om jag blir klokare direkt, men det är väl bara att köra på och ändra om man stöter på problem.

Jobb i natt :( Jag vill bara vara ledig

 
Ingen bild

Elin

17 april 2009 15:52

Linn: Ja ja jag vet, det ligger inte på andra sidan stan!:-) Ja söket är ju en hel skola för sig själv, alla har olika teorier på hur man ska köra. Antingen BARA vindövningar, BARA pop-up eller blanda dessa båda och slutresultatet blir ofta bra oavsett:-) Det enda man kan göra är att försöka välja hur man själv vill köra fast det är ju kanske inte det lätttaste när man inte har kört sök tidigare. Det tyckte iaf. jag var jobbigt att välja...lyssnar på alla och hade inte direkt någon åsikt:-) vilket jag mer har nu:-)/Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards