AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

Utmanad....

Av Elin Haglund - 24 oktober 2007 18:43

Jaha då har Mirko blivit utmanad av ”klapper” Tuva :-)……ska väl se vad vi kan hitta på om Mirko….nu gäller det att gnugga geniknölarna….

 

Varje utmanad hund ska skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv och samtidigt ange reglerna för leken på sin hemsida. Sedan väljer man 6 nya hundar och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver personen en kommentar i de utmanades gästbok för att de ska fnatta in och läsa på ens egen hemsida för mer information.

 

Mirko väljer i sin tur att utmana:

Maczon

Sacco

Medix

Panda

………det får räcka för de andra jag umgås med i hundvärlden har inga bloggar eller hemsidor…..

 

Ok, 6 underliga/konstiga fakta om ”djävulen själv”….:-)

  • Jag ÄLSKAR att springa från köket fram till vår balkongdörr (som det är glasruta i) å skälla på dom j-vla katterna som har tagit sig in på mitt revir.
  • Jag vill alltid vara nära matte så att ligga vid mattes fötter under vardagsrumsbordet tycker jag är mysigt……och som Morra så slutar det oftast med att jag nästan river omkull bordet varje gång när jag ska resa mej…..har ännu inte insett att jag är så stor som jag är…
  • Ibland när matte lämnar mej så tycker jag att jag har så tråkigt att jag måste sysselsätta mej med att äta lite på min bädd…..ja är väl inne på den 4:e sängen nu tror jag…..Matte tillägger att någon riktig bädd har Mirko ännu inte fått utan det får räcka med någon bäddmadrass eller fäll tills han slutar med detta…..
  • Jag älskar FÖTTER!Jag är fot fetischist…..dom smakar ju så gott att jag inte kan låta bli att slicka på alla fötter som kommer i min närhet….
  • När jag blir riktigt glad….som när mattes mamma å pappa eller syster kommer…..så kan jag inte låta bli att bita lite i händerna på dom….jag kan bara inte låta bli!
  • En liten hemlighet är att jag egentligen skulle vilja vara en cirkushund:-)….jag nästan DÖR av glädje när jag någon gång ibland får göra slalom mellan mattes ben.
 

…….oj nu när jag satt mej ner å funderade så skulle jag kunna skriva X-antal punkter till om min lilla ögonsten!

 

Oj idag är jag så nöjd med mej själv! Jag har bytt till vinterdäck på bilen alldeles själv å det tog dessutom bara 40 minuter!oj oj…..

 

Innan det byttes vinterdäck på bilen så var vi upp på klubben å tränade i det fina höstvädret som det har varit idag. Det är så skönt att vara ledig eller jobba kväll så att man kan utnyttja de fina dagarna å slipper träna i det bäcksvarta mörkret.

 

Idag blev det ännu mer framåtsändande – full fart fram till gruppen. Men jag har ännu bara kört med koner men imorgon ska vi upp på klubben flera stycken så då ska jag passa på att få köra med människor så att han vänjer sig redan nu. Sen tränades det även på vårt sakta kommando idag…..utan koppel idag….å det gick riktigt bra, men jag fick lov att nypa till honom en gång i stjärten för han höll på att rinna iväg för mej men sen gick han sakta å fint. Sen blev det även blandat stå å ligg på avstånd å bredvid…..ÄNTLIGEN så kunde han urskilja vad jag ville att han skulle göra. Annars så har han haft väldigt svårt att skilja på ligg å stå utan har lagt sig om vi nyligen har kört ligg å ställt sig om vi nyligen har kört stå….yrbollen min, men vem vet vad som pågår i den lilla hjärnan?

 

Nu har jag motivation till tusen igen så det känns skönt! Men nu känner jag lite som Patrik skriver i sin blogg……hur ska vintern räcka till för att få till alla lägre å högre moment å samtidigt hinna med att få stadga i de moment som vi redan har…jaja det ordnar sig väl på något sätt, men vinteruppehåll ska vi ta oss i alla fall, för alla måste vi vila för att kunna jobba å orka vara på topp!

 Insåg idag att det var länge sen vi la något spår….så det måste jag göra på fre å sön kanske...... ska försöka att hinna med 2 spår denna vecka….ojoj som sagt det är mycket man vill hinna med. Jag måste verkligen göra upp en planering, det brukar jag göra i vanliga fall men har varit dålig med det på sistone! Oj oj det är som sagt mycket att lära in…..PANIIIIIIK….närå…..det blir nog bra till slut!  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards