AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Elin Haglund - 15 oktober 2007 10:53

Nu ska det startas i LKL1 har jag bestämt!:-)Men det kommer inte att bli den 11/11 eftersom jag jobbar natt å går av på morgonen den 11/11 så det kanske blir lite väl tungt:-) Men jag har kollat upp tävlingar å det finns 3 stycken LKL1 i November-december som skulle kunna bli aktuella. Jag måste kolla mitt schema menjag ska starta upp honom har jag bestämt innan vi tar ett vinteruppehåll.


Idag vakande jag å kände mej enormt motiverad att träna igen faktiskt.... så idag bär det av upp till klubben för att köra lite lydnad och uppletande med Petra å Tjejen. Ska se till att få bli kommenderad på linförheten idag så att han vänjer sig lite mer vid att det kan stå någon att ropa å det ska han inte bry sig om för  fem öre, han brydde sig inte speciellt mycket när vi startade appellen men lite distraherad blev men dock inte speciellt mycket.


ja som sagt jag jobbar för fullt i 7 dagar nu så det ska bli skönt att få vara ledig i en vecka sen...gud vad jag ska vilo upp mej å slappa järnet:-) Mirko har varit hos syster yster från lördag dag tills igår natt men nu ligger han här å är nöjd å glad fast han älskar att vara hos syrran.......borta bra men hemma bäst:-) I Lördags var Mirko lite krasslig....det rann lite ur näsan å han var allmänt trött å seg.....han hade väl fått sig en liten förkylning men nu är han fit for fight igen....jag hann tänka tanken att nähe nu kanske det inte blir någon MH för oss men nu är han ju bra igen så nu kan jag vara lugn!


16:30.....jaha då har jag å Mirko kommit hem från ett träningspass på klubben....det var ju tänkt att jag skulle träna med Petra å Tjejen men vi sa att vi träffas på klubben å då tog jag för givet att det var SSBK å Petra tog för givet att det var Haninge BK så vi stod på en varsin klubb å väntade så det blev tränings var och en för sig idag.


Först så började jag å Mirko med ett uppletande. Idag bara 2 föremål på fullt djup. Han gick jätte bra men han började dra snett å vänster på andra skicket vilket gjorde att jag kallade tillbaka honom för att skicka honom igen å då gick han rakt ut....:-) På andra föremålet idag så stod jag bara helt still med händerna längs sidan å då förstod han att han skulle komma å sätta sig vid sidan.....så oj vad han lärde sig det fort!För på de övriga föremål förutom det sista så möter jag upp honom vilket jag inte gör på det sista föremålet då jag vill han han ska komma in vid sidan.....å han ska fatta när han ska göra det oavsett hur många föremål vi har tagit å han har redan snappat upp det....han är så lättlärd min lilla älskling!:-)


sen efter det så blev det lite linförhet som har blivit såååå mycket bättre....det är hesmkt sällan han tränger nu eftersom vi bara har nött vänster svängar....så nu när jag går rakt fram så tränger han inte ....ROLIGT! Efter linförheten så blev det lite apportering....som den ska utföras i LKL1, så att han förstår att han inte får ta den innan jag säger apport å det gick bra men han vill gärna ta den när jag sätter den framför munnen på honom å det sitter väl i lite från när vi lärde in apporteringen från början...sen blev det även några riktiga apporteringar å det gick bra men han tar något omtag vissa gånger å bland gör han inte det och detta trots att jag var så nogrann vid inlärningen....suck....


Sen blev det läggande under gång....å vi hade fått till ett mycket snabbare läggande under gång än vad vi hade tidigare men nu är han lite segare igen....tror att det beror på att jag har kört ställande under gång å han har väldigt lätt att blanda ihop dessa två men men det är bara att nöta på å vara nogrann med NÄR han får berlöning så att han bara får det när han gör riktigt snabba lägganden....


Lite platsliggning blev det oxå på dagordningen. Men det var tomt på klubben så vi fick köra det solo men jag körde med störning av hans "favvo" å han gjorde det super!...roligt att se att träning har gett resultat....förut kunde han inte ligga kvar med störning, det var alldeles för svårt tyckte han men nu så sitter det! Sen kunde jag inte motstå att bara köra hopp över hinder som det ska genomföras i LKL1, vilket är mycket lättare än i appellen så det är lätt som en plätt!....


jaha nu ska jag gå å vila en stund för det ska jobbas i natt....börjar 23 å jobbar till 07 så jag måste sova några timmar till för att orka med hela natten....zzzzzz

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards