AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Elin Haglund - 3 oktober 2007 13:00

Ja i natt blev det 4 timmars övertid å som tur var så sov Mirko hos syrran å Tommy annars hade det blivit länge för honom att vara ensam. Jag skulle ha slutat kl 23.00 igår kväll men kom från jobbet strax innan 03.00 Så då åkte jag i ilfart till syrran å Tommy för att hämta Mirko. Väl hos syrran å Tommy så låste jag upp dörren å försökte att smyga in så att jag inte skulle väack dom men men det var lättare sagt än gjort när man har en vakthund som Mirko. Mirko började skälla i tron om att jag var en inbrottstjuv men när han såg att det var jag så blev han tyst men desto gladare så att smyga in i försökt att inte väcka dom sovande var ett omöjligt uppdrag!:-)


Sen bar det av hemåt å jag kan garantera att det inte var många bilar ute i farten så det tog inte så lång stund innan jag låg i sängen redo för att sova å trött det var bara förordet för vad jag var!


När vi vakande imorse så tänkte jag att idag blir det en riktig lång promenad i skogen eftersom det var så perfekt höstväder. Vi gick en rejäl lång promenad på nästan 2 timmar så nu ligger Mirko utslagen ett litet tag i alla fall innan han är lika pigg som vanligt:-)


Medans Mirko ligger å vilar nu så ska jag sticka iväg å styrketräna. Känner mej väl inte speciellt laddad men jag blir nog det när jag väl kommer dit, hoppas jag i alla fall....Vill vara i form inför söndagens date:-)


Ikväll blir att åka upp på klubben med Elisabeth å Sacco. Jag å Mirko ska börja lite smått med stegen redan nu så jag ska få hjälp med det av Elisabeth. För sist vi testade så fick jag hjälp av Annika å Mirko är inte rädd men han går bara med framtassarna å sen lämnar han kvar baktassarna så till slut ligger han rak lång över stegen om man inte hjälper honom, men vi får väl se idag han kanske har vuxit i kordinationen mellan bak- och frambenen:-)


Bilden är en fin liten höstbild på Mirko från promenaden, dock taget ur en liten konstig vinkel då hans huvud ser väldigt stort ut:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards