AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Elin Haglund - 4 oktober 2007 18:57

Igår var vi upp på klubben å gud vad kallt det börjar bli....brrrr....det dröjer inte länge förrän vintern är här å träningsuppehåll kommer att stå på agendan. Kylan igår fick mej att tänka tillbaka på förra vintern därav bilderna:-)


Vi fortsatte med att träna på fjärrdirigering, på kort avstånd. Vi kör sitt å ligg. Jag vill att han ska sätta sig bakåt så att bakbenen är kvar på samma ställe. Så nu när jag säger sitt så lutar jag mig emot honom för att han inte låta frambenen står kvar å flytta stjärten utan jag vill istället att han ska flytta frambenen bakåt. Så jag får nog nöta på det ett tag så att det går på automatik att han sätter sig bakåt. Sen tränade vi ställande under gång och inkallande med ställande. Sen fick jag hjälp av Pia, Elisabeths kompis att köra budföring. Det är bra att passa på när man fåt tillfälle att köra på okända personer. Han springer som skjuten ur en kanon, han verkligen älskar det. Man nästan känner hur det vibrerar i marken när han kommer springande:-)Men vårt problem är fortfarande hans ingångar, kommer fortfarande långt bak men igår var det ändå bättre. Jag tog ett bestämt steg fram emot honom å sa fot.


Efter det fick jag hjälp av Elisabeth att köra den låga stegen med Mirko. Hans kordination mellan fram- och bakbenen är forfarande inte den bästa men det gick bättre denna gång än när vi testade den förra gången vilket var väldigt länge sen. Han tyckte att det var roligt så efter att vi hade gått över den två gånger så ville han gå över den en gång till!:-) Men då tyckte matte att det räckte:-)


Jag funderar på att starta LKL1 i Haninge den 11/11 men jag vet fortfarande inte om jag jobbar eller ej, tyvärr så är det ju så nu när det gäller jobbet att vi vet med väldigt kort varsel om vi jobbar eller inte men snart blir det ändring på det....om 2 månader....förhoppningsvis....om jag blir godkänd:-)


M- kullen.....nu är det inte så jätte långt kvar till MH å tills vi ses, jag tycker att det ska bli jätte roligt att se allihopa igen å även få se alla i kullen göra MH-testet!!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards