AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Elin Haglund - 9 oktober 2009 18:25

ja det har jag hamnat i idag och jag är rätt så bra på att gräva ner mej ännu djupare.


Var och körde sök idag, vi hade det väldigt trevligt tills jag själv skulle köra! De 3 första skicken går riktigt bra. Sen börjar det att strula.......han går ut ca 7meter och gör framslag.....vi hade så någon gång men det var flera månader sen......jag ropar på honom med glad röst och skickar om.....han gör samma sak.....jag gör om samma procedur......han gör samma sak igen.....å då känner jag att nu får han skärpa sig!......så jag tar honom i halsskinner och säger väldigt lugnt men bestämt att nu får du skärpa till dej.....och skickar igen....då går han ut och hittar figgen!....men sen gör han samma sak igen på flera av de andra skicken.....sen blir han osäker och låser sig fast vid mitt ben.....så jag får knappt iväg honom när jag säger "SÖK" Gråter.......men han springer ut på de resterande skicken men inte första gången jag säger sök....


att jag aldrig lär mej!!.....han är så j-vla känslig för mej när vi tränar men jag tänkte att jag iaf skulle kunna ta i honom och säga till honom att han får skärpa sig lugnt men icke sa nicke det gick inte alls.......Hoppas inte att jag har förstört allt nu!


det han gjorde idag när han bara gick ut några få meter innan han slog framåt och kom tillbaka till mej och att han låste fast sig vid mitt ben kan jag relatera till hur han har gjort bland annat för länge sen vad gällde uppletandet och för inte alls för länge sen vad gäller budföringen......det är som att han blir osäker och då väljer att vända tillbaka till mej....


väldigt väldigt jobbigt att Mr M ska vara så känslig för mej under träning och ännu jobbigare att JAG aldrig lär mej och gör om samma misstag flera gånger Skrikandes 


bara att försöka släppa det och gå ut och försöka få till en bättre träning nästa gång vi ska träna sök! Skrattande

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards