AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Elin Haglund - 4 oktober 2009 16:04

Ja då har vi även debuterat i lägre skydd:-) med blandat resultat.


Vi började dagen med spår. Det gick super! Fint upptag, spårade riktigt bra och hittade alla pinnar. Vi var runt spåret på 4 min! Snacka om att det kändes futtigt när man är van att spåra 1 km de sista gångerna som jag har tävlat:-) 9p/9p


Sen var det lite väntade innan det var dax för budföring. Vi kammade in full pott på budföringen 10p/10p.


Sen var det då dax för lydnaden.....ja vad ska man säga?!.....riktigt jäkla skit dålig prestation! Pip, skrik och okoncentrerad. Han kändes så jäkla bra innan. Jag värmde upp som jag brukar.


Linförheten (8p/8p) kändes hyfsat men inte alls så bra som jag vet att han kan gå. Sen började det att dala utför....det var okoncentration på framförgåendet men där var han tyst men vände om mot mej när det var ca 1 meter tills att tävlingsledaren skulle säga gör halt....jag gav ett DK men alldeles för sent:-( (0p/0p)


Platsläggande (5p/5p) där kände nog Mr M att matte inte var speciellt glad på honom efter framförgåendet så när jag säger ligg så lägger han sig först j-vligt sakta å sen skriker han rakt ut en lång lång stund.....ok att vårt läggande inte brukar vara det snabbaste i världen men vi har väl aldrig fått 5 poäng tidigare! Ja till följd av hans ofokus och pip så sitter han självklart ännu sämre än vanligt när jag lämnar honom för Inkallande, bra fart dåligt avslut (7p/6p).  


Krypet stod vi över.... Apporteringen brukar ju vara ett av våra paradnummer men icke sa nicke där heller.....omtag, pip (7p/6,5p) Sist men inte minst hoppet, jag brukar inte vara den som skyller på saker för att det går dåligt men jag tycker i detta fall att hoppet inte var så himla schyst uppställt.....det stod precis vid publiken och sedan hoppade hunden mot publiken varpå Mr M hoppade ut bra men blev konfunderad och satte sig segt och sen när han hoppade tillbaka så gjorde han ett skit dåligt avslut varpå jag fick dra till med ett dubbel kommando (8,5p/7p) Som ni förstår så var jag inte direkt nöjd med vår prestation efter detta!


Men jag valde att köra vidare.....platsliggningen no problemas, där skrapade vi hem full pott (10p/10p)


Sen var det då dax för skyddet....gulp!....närå jag var faktiskt inte speciellt nervös så det var skönt! Transport med överfall riktigt bra transport, känner mej nöjd med den men jag fick ge DK eftersom det kändes som att Mr M tyckte att det var dax att "trycka" figgen :-) och låg därför lite långt fram (8p/8p) Sen själva överfallet - själva stöten inget att påpeka på!....förutom att han inte tyckte att han skulle komma när jag ropade HIT:-) varpå han var på figgen en gång till så det blev ett DK och inte heller ett så bra betyg (8p/0p) konstigt att det kan skilja så mycket från domare? Fasttagande (0p/0p)  får in en bra stöt om dock lite lågt - går ut i bevakning - men ser ut som att han tycker att jag är väldigt långt bort och lämnar bevakningen! nu är det här inte bara något jag säger;-) men han har aldrig tidigare lämnat bevakningen men jag får nog ta på mej det för avståndet var betydligt längre än vad vi har tränat på, så mitt fel.  Bevakning något jag verkligen var säker på att det skulle gå hur fint som helst men man ska aldrig vara säker på något;-) sitter i fin koncentration i bevakningen när jag lämnar - går i fint vid förflyttning men vägrar helt plötsligt att släppa ärmen när figgen blir passiv! grrr.....jag ropar LOSS(vilket jag aldrig tidigare har gjort men jag tänkte att jag måste ju chansa) då släpper han men kommer till mej....jaha så då var även nollan ett faktum även där...(0p/0p)


Sammanfattningsvis 3 p från godkänd!....inte speciellt nöjd med poängen vi skrapade ihop men känner mej ändå nöjd efter dagen med att vi har debuterat i skydd! en helt ny gren och även en väldigt komplicerad sådan:-)  


  


Kram från matte & Mr M:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards