AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Usch hemska tanke....

Av Elin Haglund - 17 september 2008 15:16

Idag kände jag att gud vad jag är glad för min underbara hund!Vad skulle jag göra utan honom?! Idag fick jag höra att en hund på klubben hade gått bort helgen som var, han blev akut sjuk i tarmvred och avled bara 6 år gammal!Usch hemska tanke! Tänk om det skulle hända Mirko, då vet jag inte vad jag skulle göra! För även om min ögonsten, skämt å sido, är till salu vissa dagar (säg vilka hundar som inte är det:-)) så skulle jag inte vilja ha någon annan hund! Usch jag skäner en tanke till dom!! Det är skillnad om hunden har varit sjuk en längre period eller att hunden börjar bli gammal då är man ändå lite förberedd (fast ändå inte så klart) men när det bara händer pang bom....nej usch hemska tanke!


Ja ja till något roligare....idag var det dax för sökträning.....vilken fin ruta vi var på idag! Mirko fick idag gå 7 skick med markering på alla! Han gick super fint, han tycker verkligen att det är HUR skoj som helst med sök! Full fart ut, full fart in, raka skick, tog lösrullen blixtsnabbt berättade figgarna, han gick verkligen på fullt djup och figgarna berättade att fick han dom inte i vind på vägen ut så gjorde han automatiskt ett framslag!!tjoho! och fick dom i vind påvägen in! Jag kan inte vara mer än super nöjd!:-) Sen jobbade JAG med att flytta fram mej på stigen och även fokus på stiglydnad....vi har visst tappat lite vad gäller stiglydnaden, men det är inte så lätt i alla rutor att ha Mirko vid sin sida när man själv tar sig ner för bergen:-)Så nu blir det skärpning på den fronten! Det som är svårt med Mirko är att han ofta står lite vinklad med sitt huvud åt höger, jag vill att han står rakt fram för jag tror att han inte kommer att springa rakt ut när han står lite böjd med huvudet åt höger.....men han springer faktiskt rakt ut ändå!


Ja åter en nöjd matte! Jag har verkligen en rolig hund att jobba med!får väl se om vi även kan ta oss någonstans vad gäller tävlingar?!:-)

 
 
Ingen bild

Kristina

18 september 2008 13:56

Hallå där!

Jag och lilla B gör ett gästspel på jobbet i em så då måste jag ju passa på att titta in! Kul att söket går så kanon och att ni testade kluriga legor på skolgården som vi pratade om!! =) Är du ledig ikväll så kanske vi kan få tag på varann på telefon =)
Kramar

 
johanna

johanna

19 september 2008 18:15

Självklart kommer ni att ta er nånstans i tävlandet! Ta det lugnt och låt det mogna lite, så ska du se att det kommer gå bra! Trevlig helg på er! :) Kramar

http://www.akjasmaczon.bloggagratis.se

 
Helen

Helen

19 september 2008 22:15

Hello! Kul att du funderar på malle som nästa ras. Lustigt att vi har samma favoritraser. Eller kanske inte egentligen;) Kennel Brindle skulle jag satsa på om jag skulle ha en holländare. Kul om vi får till någon träningstävling. Skulle verkligen beöva det innan jag tävlar igen. Har som tur är ingen tävling inplanerad inom den närmsta tiden. Nästa är den 26:e oktober så tills dess hinner jag nog få till det. Hoppas jag i alla fall:)

http://home.swipnet.se/malle

 
Josefin

Josefin

21 september 2008 12:12

Du Elin nu är det bara en vecka kvar av anmälningstiden till Lidingö Bk´s lydnad i oktober... ;) hehe

http://www.cpeja.com

 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

24 september 2008 21:57

Så kul att matte är nöjd:) Mr M måste ha skött sig prickfritt:)
Hoppas allt är bra med er!

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards