AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Systemträning....

Av Elin Haglund - 13 augusti 2009 20:11

......imorse träffade jag Åza & Helen i sandgropen för att köra systemträning med hundarna. Jag ska börja köra in flying nu i söket och passade på att börja lite smått på dagens systemträning....första gången vi testar så kommer ni se att han blir lite osäker och inte förstår vad han ska göra men sen flyter det på riktigt bra med flying. Åza´s karl, Anders, filmade idag tack för det! Och Helen har suttit och redigerat filmerna och lagt på musik, Tack för det Helen!


Först kommer en film på Mirko...och sen är det en film på lilla Mini som är en av Helens 3 hundar....det ska börjas i tid:-)



 
 
Johanna

Johanna

13 augusti 2009 21:06

Haha, vilken passande låt du hade på filmen med Mirko! :)

http://www.akjasmaczon.bloggagratis.se

 
mimmi

mimmi

16 augusti 2009 19:16

Blev ju trött bara av att titta på allt springande=).
På Fredag kommer vi hem igen, så nu är sommaren slut.
Kram från oss

http://kellakka.blogg.se

 
Ingen bild

Cita

19 augusti 2009 18:18

Jätteintressant att de hur ni tränar. Vi har också börjat med sök i system som senare ska bli flying. I början kör vi bara rakt, utan framflyttningar av figurant, för att få in flytet (eftersom det är en hund som är ny i söket).
Det jag undrar över är varför du stannar hunden på mittlinjen? Är inte själva idén med flying att hunden ska söka sig till föraren och att det räcker med att föraren vänder sig mot den figurant som hunden ska springa emot. Att stoppa hunden känns som att man tappar flytet i söket...

 
Ingen bild

Elin

20 augusti 2009 13:57

Ja du Cita.....nu var det ju inte så att vi bara tränade flying så det är därför som jag stoppar honom emellanåt.........när jag kände att han ex var fel riktad eller var för långt ifrån mej eller att det kändes som att han kan själv(han ska ändå vara med på noterna och att det är jag som styr och inte att han bara får springa själv) Tanken med detta var även framslagsträning.

 
Ingen bild

Cita

20 augusti 2009 21:19

Det var inte menat som kritik - och ber om ursäkt om du uppfattade det så - utan en tanke som slog mig när jag tittade på filmen (försöker hitta inspiration för egen träning). Självklart är det du som styr och så är det även när hunden fattat själva flying idén - ditt kroppsspråk styr hunden utan stopp. Det är riktigt härligt att se en hund som fattat flying och kan rekommendera att titta på filmen som att söka i system på Canis.Tv

 
Linn

Linn

21 augusti 2009 16:35

det skulle vara bra med ett nytt inlägg när man ligger hemma och nöffar hela dagarna...

http://www.lokeriesen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards