AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Bilderblogg....

Av Elin Haglund - 8 juli 2009 17:46

....blir det idag då jag saknar skrivinspiration:-)


Då jag inte har någon kamera så har jag fått låna bilder från Kristinas och Patriks bloggar, Tack så mycket för det!!!:-)


Förr förra lördagen så bar det av till Härnösand och Kennel Akjas årliga kennel läger. Jag måste passa på att Tacka Gunnel och Göran som anordnar detta läger varje sommar!! Det var ett givande läger, där jag & Mr M mestadels körde sök. Men några skyddspass och lite lydnad och uppletande hanns det även med. Många trevliga hussar och mattar och deras hundar var på plats, mycket hundsnack och hundträning bjöds det på. Trevligt värre:-)  M-kullen genomförde även mentaltestet, och som jag tidigare nämnt så blev Mr M godkänd dock så kan han ju inte få titeln korad pga av att han har en C höft.


Här kommer lite bilder från lägret:

Fullt fokus:-) kanske jag skulle sänka ner min hand så kanske Mr M skulle förstå riktningen bättre....hihi


Mr M i full fart tillbaka med rullen efter hittas figge.

 

Rivstart!

Nemo.

Åh en figge har Nemo hittat!

Lilla söta Bästa, sökfrökens hund, fick komma ut och göra några sökpass unde veckan oxå.

Här tränas det stiglydnad, det ser riktigt snyggt ut! Bästa ser koncentrerad ut:-) Det gäller att ha tungan rätt i mun.

Sökfrökens andra hund, Tuva, har hittat en figge....det är jag som har krupit ner på ett mindre bekvämt ställe, men vad gör man inte för hundarna:-)

Här var det dax för uppletande på äng i gassande sol. Mr M i rivstart ut, sugen på att hitta saker:-)

Mr M

Mr M plockade in föremål på föremål och gick riktigt riktigt bra på detta uppletanden.

Tuva på väg ut i rutan....

Lilla Bästa har hittat ett föremål.

 

Tennisboll som belöning och det var något som uppskattades av lilla Bästa.



Här är det lite bilder från Mirkos mentaltest






















 
 
Ingen bild

Linn

9 juli 2009 02:23

Jättefina bilder hälsas till fotografen!

i miss you dear, snart måste vi dejta. konstigt att vi knappt ses trots samma arbetsplats :(

 
Ingen bild

Jens

9 juli 2009 10:39

Härliga lägerbilder! Kul att det går så bra för dig och Mirko på träning. Ha en underbar sommar så ses vi på klubben.

 
Kristina

Kristina

13 juli 2009 12:36

Halloj

Tack för att du höll i kameran och fångade mina vovvar på bild du ser ju att du lyckades! =) Nu ses vi snart igen!
Kram

http://www.blogtown.se/blog.php?id=tuva_tollerud

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards