AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

Min & Mr M´s första.....

Av Elin Haglund - 4 juli 2009 13:18

.....söktävling är nu avklarad! Jag känner mej super nöjd med Mirkos insats trots att han bara hittade en figge, vilket innebar att vi inte fick köra lydnaden. Han jobbade på hur bra som helst trots alla tomslag han fick göra. Jag däremot hade kunnat skött mej bättre:-)hihihi ja ja det var ju min första söktävling oxå så stora krav kan man ju inte ställa på mej:-)


Till söket då.....jag vet inte hur många slag det blev men alldeles för många iaf:-) det var en riktigt svår ruta, bara en massa sly, nedfallna träd etc....man såg bara 20 meter in i rutan, vilket gjorde det ännu svårare för mej att planera söket eftersom jag är helt nybörjare på det. Men vi tog oss igenom hela rutan med alldeles för många tomslag men med en motiverad och driven Mr M!!!så himla nöjd jag är med min hund idag!!:-)



Jag är ju anmäld till en till söktävling imorgon oxå.....jag funderade på hur jag skulle göra, om jag skulle åka eller inte? Jag var rädd att han kanske skulle gå ner sig om han fick köra en sökbana imorgon igen med flera tomslag och jag vill ju inte förstöra det som vi har lyckats jobba upp i söket. jag ringde Kristina för att rådfråga henne. Hon frågade om det kändes som att han hade gått ner sig på dagens tävling men det kändes det inte som, det var lika bra fart i slutet av banan som i början av banan och han gick ut på varje skick så efter det bestämde jag mej för att åka till Södertälje imorgon. Kristina var på mej att jag måste kliva på framåt i rutan minst 20-25 steg så att det inte blir för täta skick sen måste jag tänka på att berömma honom med rösten för att hålla honom motiverad sen ska jag köra en motivationsövning ikväll eller imorgon med en pop up eller springare med markering och mycket mycket belöning så att han har en bra minnesbild inför morgondagens tävling.


Vi har ju varit på kennelläger veckan som var, det har varit super givande:-) Sen genomförde M-kullen mentaltestet och Mr M har nu en godkänd korning:-)


/Kram från en nöjd matte som har en super duktig hund!(det är inte ofta ni får läsa något sådant i bloggen eller hur?hihihi)Håll tummarna för mej imorgon!

 
 
Annika

Annika

4 juli 2009 15:55

Härligt att läsa att du är så nöjd med Mr M! Klart vi håller tummar och tassar för Er imorgon!!! Kram

http://www.ljungsten.com

 
Ingen bild

Patrik med morra

4 juli 2009 18:25

KLART att du skall köra =)

Mr M KAN och du med.

Kör så det ryker imorgon.

Kram från
//Patrik, Morra & Hydra

 
Helen

Helen

4 juli 2009 20:08

Grattis till korningen! Det glömde du att berätta idag:) Lycka till i morgon!

http://home.swipnet.se/malle

 
Ingen bild

Elin

4 juli 2009 21:10

Annika: Tack för att ni håller tummarna för oss imorgon! Håll tummarna för att jag kan göra bra val och skick:-)

Patrik: Japp det blir tävling imorgon, det ska bli riktigt roligt att få en revanch!:-) Men jag har inga förväntningar utan vi får se hur det går?annars är det bara att träna mer.hihi

Helen: Ja det glömde jag helt bort att berätta för dej:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards